Lodičky obľúbenej slovenskej značky Catherine Mulier dnes nosí aj pani prezidentka Čaputová. Príbeh značky pohodlných a udržateľných lodičiek začal potom ako sa ich dizajnérka Katarína Sásiková rozhodla opustiť po 15 rokoch bankovníctvo a splniť si svoj sen vo svete módy. O tom, ako sa rozvážnymi a zmyslupnými rozhodnutiami stáva čoraz vyhľadávanejšou sa dočítate v rozhovore.
Kedy vás prvýkrát napadlo vytvoriť vlastnú líniu lodičiek a kabeliek? Čo všetko tomuto rozhodnutiu predchádzalo?
Odjakživa ma to lákalo k móde, aj keď som si za svoju pôvodnú profesiu aj štúdium vybrala bankovníctvo. Po 15 rokoch vo svete služieb som začala zvažovať zmenu môjho pôsobenia. Vždy som túžila aj niečo vyrobiť, pekne zabaliť a s príbehom to predať. Viaceré návody ako začať podnikať začínajú práve známym klišé – rob, čo miluješ. A u mňa to bolo jasné – lodičky. Celý proces od nápadu až po prvý predaj trval okolo tri a pol roka, pretože som si chcela nechať čas na rozumné rozhodnutia a hľadala si každého jedného spoľahlivého dodávateľa. Môjmu rozhodnutiu k zmene profesie a začiatkom podnikania určite pomohli čiastočné úspory ako úvodný kapitál a podpora okolia.
Značka Catherine Mulier, okrem nadčasového designu, ponúka aj komfort pri nosení. V čom je tajomstvo lodičiek, ktoré s obľubou nosí aj pani prezidentka Čaputová?
Vzhľadom na to, že lodičky sú moja vášeň a nosím ich viac ako dvadsať rokov, mala som svoju predstavu o tom, v čom mi tie aktuálne dostupné na trhu, nevyhovujú. Snažila som sa všetky tieto nedostatky odstrániť a doplnila som ich dizajn o ortopedickú vložku, ktorá aspoň trochu zmierni najviac namáhané časti chodidla pri nosení topánok s podpätkom. Osobne som si vyberala aj kvalitu kože, ktorá je pre pohodlie tiež dôležitá. A toto všetko samozrejme treba dodržať pri cenovo dostupnom variante v porovnaní so zahraničnými značkami.
S vašimi lodičkami by to mala Popoluška ľahšie, kedže by si mohla dokúpiť len jednu stratenú topánku z páru. Prečo ste rozhodli pre koncept predaja lodičiek po jednom kuse?
Chcela som primárne, aby boli pohodlné a univerzálne. Niektoré ženy môžu mať ale mierne disbalancie medzi jednotlivými chodidlami a tak uvítali nákup po jednom kuse. Jednu lodičku si vyberajú aj o pol čísla alebo aj o celé číslo väčšiu či menšiu. Poznáte ten pocit, že pri novom páre vás otlačí len jedna? Pri mulierkách sa tejto nepríjemnosti vyhnete.
Na druhej strane sa snažím aj mojim základným sortimentom zohľadniť princípy „slow fashion“, teda radšej mať v šatníku jeden kvalitný pár ako viacero lacnejších, trblietavejších či prezdobených. Preto, keď sa vám jedna nechtiac zničí napríklad pri šoférovaní, viete si dokúpiť len tú jednu, nemusíte hneď investovať do nového páru.
S akými reakciami sa stretla vaša značka? Sú ženy prevažne konzervatívnejšie a kúpia si pár v rovnakej farbe alebo povolia uzdu fantázii a obujú sa do dvoch rôznych lodičiek?
Je pravdou, že 90% nákupov je pár rovnakej veľkosti či farby. Mám už ale jednu krásnu klientku, ktorá sa rozhodla pre čiernu a bielu. Mne osobne sa táto odvaha v kombinácii a lá Cruella de Vil veľmi páči.
Farebná škála vašich produktov sa pohybuje medzi bielou a čiernou, pričom medzi tymito farbami sú prirodzené nude odtiene. Čo vás viedlo k predstaveniu produktov práve v týchto farbách?
Jednoznačne to bola idea udržateľnosti a budovania si svojho vlastného kapsulového šatníka. Biela farba je určená pre nevesty alebo odvážne divožienky na leto s kombináciou roztrhaných riflí či naopak klasika k bielej biznis blúzke. V čiernych objavíte svoju tajnú dušu a vykročíte do nočného života. Odtiene telovej majú krásne ladiť k farbe vašej pokožky a zabezpečiť tak univerzálnosť ich využitia. Nech máte akýkoľvek outfit, nemusíte sa už rozhodovať o výbere topánok, jednoducho siahnete po tých, ktoré sa hodia ku vašej pleti a k vám.
Z akého materiálu sú vyrobené vaše lodičky a kabelky? Prečo ste sa rozhodli práve pre tento materiál?
Kabelky aj lodičky sú vyrobené z rovnakej hladkej teľacej kože, veľmi príjemnej na dotyk. Vnútornú stielku pre maximálne pohodlie a pocit ako v papučkách dopĺňa práve brúsená koža, ktorá je protišmyková a zároveň jemná pri nosení lodičiek na boso.
Pokiaľ by ste mali porovnať lodičky Catherine Mulier s vašimi obľúbenými lodičkami pred vznikom značky, v čom by potrebovali vylepšiť?
Ako som už spomínala, je to práve tá ortopedická vložka. Viaceré z nás si kvôli pohodliu a menšej bolesti pri našľapovaní dokupujú gélové vložky do svojich lodičiek či inej obuvi. Tie sa však zvyknú odliepať alebo nedržať na svojom mieste, preto sú v mulierkách už priamo všité vankúšiky z pamäťovej peny. Na druhej strane je to jednoznačne cena, keďže obdobne kvalitné lodičky známych značiek kúpite od 500 eur.
Pre koho sú produkty Catherine Mulier určené? Akú „špeciálnu“ moc si žena s nimi obuje?
Moje lodičky sú určené pre každú ženu, ktorá vie, že keď si obuje topánky s podpätkom, cíti sa inak. Jej chôdza je sebavedomá a vyrovnaná ako jej myseľ. Jednoducho, má pocit, že dokáže všetko!
Uvedomujem si ale, že nie všetky z nás mali to šťastie a majú slobodnú voľbu vo svojich rozhodnutiach. Preto som sa rozhodla podporovať kúpou každého jedného páru neziskovú organizáciu a azylový dom pre týrané ženy Brána do života v Bratislave.
Čo považujete za svoj doterajší najväčší úspech so značkou Catherine Mulier?
Pre mňa je nesmiernou cťou, že prvé páry začala nosiť naša pani prezidentka Zuzana Čaputová. Rozhodla sa nielen svojim rozvážnym vystupovaním ale i sľubom navonok nosiť a reprezentovať lokálne značky, prispieť z zviditeľneniu Slovenska vo svete.
Zdroj foto: Catherine Mulier