Žena, na ktorej si všimnete ako prvé topánky – to už prichádza Lucia Sulíková, majiteľka talianskej obuvi Primadonna Collection na Slovensku. Vždy dobre naladená a vkusne oblečená slečna, ktorá vyštudovala právo a k otvoreniu obchodu s topánkami ju priviedla vášeň, nám porozprávala o tom, ako sa TO všetko stalo.
Kedy ste spoznali značku Primadonna Collection a čo Vás presvedčilo priviezť ju na Slovensko? Boli za tým čísla alebo vášeň?
Na jar v roku 2016 som bola s priatelom na výlete v Ríme a keďže doslova milujem topánky (a milujem ich striedať), keď som na hlavnej ulici uvidela obchod plný topánok a žien, musela som tam ísť. A odtiaľ to už bola láska na prvý pohľad! Namiesto chodenia po pamiatkach sme tak strávili čas v obchode, odkiaľ som odišla so štyrmi krabicami napriek tomu, že som nevedela, ako ich odveziem, keďže sme mali iba príručnú batožinu. Odvtedy som snívala o tom, že by som taký obchod chcela mať, že také niečo na Slovensku chýba.
Bola to teda vášeň…
Áno, určite! Z pohľadu človeka, ktorý má rád módu sa mi zdala ponuka na Slovensku obmedzená. Musím ale povedať, že som sa samozrejme na značku pozerala aj z biznisovej stránky. A tak, keď sme to komplexne zhodnotili, vyšlo nám s rodičmi, že by značka mohla mať na Slovensku úspech.
Ako dlho trvali rokovania so značkou?
V roku 2016 som spoznala značku, v tom čase som ešte študovala právo a tak som o tom extra nepremýšlala, len som si uvedomovala, že niečo také by som chcela. Potom som išla na študijný pobyt do Salzburgu na pol roka a v tom ročníku som ukončovala štúdium. Mala som štátnice a po nich som išla pracovať do Prahy, do advokátskej kancelárie, kedy som rodičom povedala o tom, že by bol skvelý nápad priviezť túto značku. Počas toho, kedy som pracovala v Prahe som teda kontaktovala manažéra z Talianska, s ktorým sme sa zoznámili, sadli sme si aj osobnostne a išli sme do toho.
Nechcela si teda skôr otvoriť obchod v Prahe?
Tým, že je to pre mňa celkom nový biznis, celkom nové odvetvie a viac sa oprientujem na Slovensku, radšej som hrala na tú istotu, že tu to poznám lepšie.
Nechýba Vám právo?
Chýba, veľmi. Ale veľa vecí si aj vďaka tomu viem urobiť sama. K právu sa možno niekedy vrátim, momentálne mám ale veľké plány a obchodu sa chcem venovať na plno. Stále sa ale pohrávam s myšlienkou, že raz, keď si naplním tieto sny, všetko bude fungovať tak, ako má, tak potom príde čas opäť na právo.
Je niečo, čo Vás na ceste k otvoreniu obchodu prekvapilo alebo bolo celkom iné ako vo Vašich predstavách?
Mali sme veľkú podporu od talianskeho partnera z Primadonna, tým, že je to franchise, bolo to veľmi nápomocné. Nevedela som si predstaviť niektoré veci, veľkou dilemou boli zamestnanci, keďže značka stojí na kvalite, zamestnanci musia byť príjemní, milí, nápomocní a všeobecne kritéria pre výber sú prísnejšie. Myslela som si, že práve toto bude ľahšie a skôr tie technické veci budú ťažšie, ale vo finále to bolo skôr naopak.
Ako vnímate Slovenky? Sú náročné? Vyhľadávajú niečo špeciálne alebo sú skôr konzervatívne? Aké ženy nosia Primadonnu?
Treba povedať, že sú to cenovo dostupné topánky, avšak sú zároveň aj kvalitné. Pomer cena kvalita je perfektný, vieme rýchlo reagovať na trendy. Ak však porovnáme slovenky napríklad s taliankami, sú určite viac konzervatívnejšie. Vyhľadávajú najmä nižšie podpätky, to je asi najcitelnejšie. Zo začiatku sme tu mali veľa vysokých podpätkov a „agresívne“ platformy, ktoré tu veľmi zákazníčky nevyhľadávajú a preto sme sa prispôsobovali viac trhu. Našťastie v tomto sme veľmi flexibilní, nakoľko nám tovar chodí každý týždeň.
A aké topánky nosíte najradšej Vy?
Nosím už iba Primadonnu (smiech). Veľa žien sa ma pýta, aké topánky to mám práve obuté a aj v obchode priamo sa mi stáva, že mi ženy povedia, že potom čo vidia topánky na mne, siahnu po nich, aj keď si ich na poličke nevšimli. Ja osobne preferujem čistejšie, jednoduchšie oblečenie, no topánky výraznejšie. Tie milujem striedať. A to cítim aj ako problém na Slovensku, ženy tu nestriedajú toľko topánky ako by mali a to aj zo zdravotného hľadiska a preto, ak by som niečo na slovenkách mohla zmeniť, bolo by to toto.
Zdroj: archív Primadonna, instagram.com