V hlavnej úlohe: Monika Filipová, majiteľka a kreatívna riaditeľka Diagram Concept Store

Monika je milovníčkou krásnych vecí, dizajnu a umenia, ktorými sa vo svojom  živote rada obklopuje. Miluje život, no rovnako prijíma aj výzvy, ktoré život prináša preto, aby sa  posúvala vpred.  Monika je módna stylistka a influencerka, avšak momentálne sa venuje hlavne jej srdcovému projektu – Diagramu. Ten ju napĺňa rovnako ako fakt, že v tejto náročnej dobe je ona aj jej blízki zdraví. V tejto harmónii nám poskytla aj rozhovor, v ktorom nám predstavila práve jej novú lásku – Diagram Concept Store.

Diagram Concept Store pred časom hľadal svojho nového majiteľa. Čo ťa viedlo k tomu, aby si sa ním stala?

Jediným a hlavným dôvodom prečo som sa rozhodla stať majiteľkou Diagramu bola láska k priestoru, konceptu a samotným objektom, ktoré sa v Diagrame nachádzali. Pre Diagram sa dlhšie hľadal kupec, no a keď prišla bývalej majiteľke ponuka na rozpredaj nábytku a zariadenia, cítila som, že sa ho chcem ujať , viesť ho a budovať, aby nezanikol koncept a miesto, ktoré je na slovenskom trhu jediné, unikátne a pre mňa krásne.

Mohla by si čitateľkám Elisette vysvetliť, čo vlastne pojem “concept store” znamená?

Concept Store môže znamenať mnohé. Diagram Concept store je však miesto s osobitými objektmi, ktoré ozdobia vás, ale aj priestor navôkol. Diagram vznikol z idey priniesť do Bratislavy hodnotné dekoratívne objekty z inšpiratívnych metropol a destinácií.

Obchod Diagram sa nachádza na Gorkého ulici v Bratislave v krásnych minimalistických priestoroch Paláca Motešických. Je to podľa teba to správne miesto pre tento koncept?

Jednoznačne. Palác Motešických, kde má Diagram zázemie, definuje vzťah k hodnotám, ktoré ocení čas. To je s absolútnou zhodou s tým, čo v samotnom Diagrame ponúkame našim zákazníkom.

Čo výnimočné  Diagram svojím zákazníkom ponúka?

Sortiment Diagramu by sa dal rozdeliť do troch hlavných kategórií. Tou prvou je šperk, druhou je home decor a treťou “novinkou” sú exkluzívne niche parfumy.

Prosím, priblíž nám portfólio značiek, ktoré možno zakúpiť v Diagram Concept Store.

Ako som už vyššie spomenula, Diagram prináša na slovenský trh hodnotné dekoratívne objekty z inšpiratívnych metropol a destinácií. Ide o moju subjektívnu selekciu. Viete si v ňom kúpiť ručne vyrábané šperky od dizajnérov z New Yorku, Paríža, Londýna, Austrálie či Amsterdamu. Váš domov prevoňajú sviečky s najdlhšou tradíciou výroby sviec na svete Cire Trudon. Od roku 1643 sú symbolom žiariacej noblesy, ktorú vytvárali už na dvore kráľa Ľudvíka XIV. Priestor vášho domova môžete skrášliť zase dizajnovým sviečkami od talianskych Fornasetti, kde každý jeden kus je ručne maľovaný. Prémiové vône omámia vaše zmysly, prevoňajú váš domov a dóza od talianského umelca sa stane hodnotnou zberateľskou ozdobou. Ak milujete inovácie, vysoko kvalitné materiály v bytových doplnkoch určite vás zaujme značka L’objet, ktorú založil izraelský bytový dizajnér, ktorý sa preslávil v NewYorku a Beverly Hills – Elad Yifrach. Našou novinkou sú pravé niche parufmy, ktoré sa miešajú priamo v Paríži alebo austrálske vegánske parfumy. Inšpiratívne pre mňa nie je len zahraničie, ale i moja rodná domovina. Slovensko má veľké množstvo nadaných a talentovaných ľudí a aj preto v Diagrame nájdete šperky od Hany Kašičkovej, dekoratívno – úžitkové kamene od architektky Petry Mark , zberateľské keramické taniere s autorským zásahom maliarky Lucie Tállovej či ručne vyrábané brošne Skvost od Lucie Šimončič.

Všimla som si, že Diagram v decembri spustil aj online obchod, čo je v momentálnej pandemickej dobe priam nevyhnutnosť. Máte pre zákazníkov pripravené  aj ďalšie novinky?

V súvislosti s Diagramom mám mnohé idey a nápady na zlepšenie. Všetko si však vyžaduje svoj čas. Rozšírili sme sortiment tovaru o niche parížske a austrálske parufmy, sputili sme e-shop, do portfólia svojich značiek sme zaradili slovenských šperkárov a bytových dizajnérov. V budúcnosti by som veľmi rada sortiment rozšírila o ponuku šperkov a darčekov pre pánov, pretože cítim, že je ich na slovenskom trhu skromnejšie, či o špeciálne kolaborácie so šperkármi a umelcami.

Ako vnímaš vkus, zmysel pre umenie a detail na slovenskom trhu?

Vkus či zmysel pre umenie je veľmi subjektívny, preto by som to nerada hodnotila. V každom prípade som rada a veľmi sa teším, pokiaľ na Slovensku objavím ľudí, ktorí sa neboja ísť svojou vlastnou cestou, či už v umení alebo napríklad v obliekaní. Mám pocit, že všetko, nech už to vyzerá akokoľvek, lebo krása a pohľad na krásno sú veľmi subjektívne, je lepšie ako splynúť s davom a trendmi. Zmysel pre detail je krásna otázka. Donedávna som “dokonalé veci” a “dokonale vypracované veci” považovala za krásne. Nedávno som však objavila vázy z betónu, ktoré boli plné “nedokonalostí” no pre mňa boli neuveriteľne krásne.

Majú slovenské ženy podľa teba dobrý vkus a vedia oceniť aj zaujímavé či neopozerané niche značky?

Osobne si myslím, že slovenské ženy majú dobrý vkus a oplývajú krásou. Jediné, čo nám možno oproti zahraničným ženám chýba je sebavedomie a odvaha. V Diagrame sa stretávam so ženami, ktorým sa nové a “neopozerané” značky páčia. Chcú byť iné oproti davu, chcú voňať inak ako väčšina žien, chcú vlastniť jedinečnosť a kvalitu, ktorú oceníte až časom.

Zdroj foto: Diagram, Pinterest