Návod, ako sa stravovať zdravšie

Žiť pod vplyvom stresu sa časom musí prejaviť. U niekoho sa prejavuje častými migrénami, u niekoho zase žihľavkou, čiže ekzémami. Ak vám ale problémy robí najmä trávenie, žiadnymi drastickými diétami si nepomôžete. Vyžaduje si to zmenu stravovacích návykov, a to od základov.

Návod, ako sa stravovať zdravšie

Dajte zbohom rýchlym občerstveniam

Každý z času na čas neodolá pokušeniu dať si niečo nezdravé v rýchlych občerstveniach. Niekomu časté jedenie nerobí viditeľné problémy, avšak telo a najmä črevá trpia. Dajte preto zbohom rýchlym občerstveniam a vyberajte si také reštaurácie, ktoré vám pripravia klasické jedlá bez zbytočného vysmážania a praženia. Z rýchleho občerstvenia sa navyše priberá. Aj keď niektorí užívajú tabletky na chudnutie, cesta ku krásnej postave vedie cez úpravu jedálnička.

Návod, ako sa stravovať zdravšie

Čerstvosť nadovšetko!

Ak sa chcete stravovať zdravšie, odporúčame jesť predovšetkým čerstvé potraviny. Viete, že čerstvé potraviny majú výrazný vplyv na naše tenké črevo? Ľudia, ktorých trápi histamínová intolerancia, veľmi dobre vedia, aká je čerstvosť potravín dôležitá. Aj keď bežný zdravý človek dôležitosť čerstvosti nevníma, mal by sa zamyslieť, či v tom nebude kúsok pravdy. V odležaných potravinách a najmä v mäse a rybách sa hromadia baktérie, ktoré môžu vášmu tráviacemu ústrojenstvu uškodiť. Dávajte si preto pozor na čerstvosť a potraviny kupujte radšej od lokálnych výrobcov.

Odporúčame vám variť maximálne na dva dni, nie dlhšie. Ak vám niečo chýba, stačí si obuť dámske sandále, zobrať tašku, peňaženku a ísť do potravín. Je lepšie kupovať menej a jesť vždy čerstvé potraviny.

Jedávajte sezónne ovocie a zeleninu

Špenát, avokádo, cukety, červená dyňa, jablká, marhule – všetko toto a mnoho ďalšieho pozitívne vplýva na vaše trávenie. Ak sa chcete stravovať zdravšie, zahrňte do svojho jedálnička viac zeleniny a ovocia, predovšetkým zeleniny. Zelenina, najmä zelená, pozitívne vplýva na naše trávenie a má dokonca protirakovinové účinky. Práve teraz je sezóna cukiet, paradajok, zelených šalátov, mrkvy, uhoriek a červenej repy, preto využite možnosť dostať sa k čerstvej zelenine a kupujte si ju pravidelne na trhoch.

Návod, ako sa stravovať zdravšie

Zdroj foto: pexels.com