Ľudia trávia v dnešnej dobe veľkú časť pracovných ale aj súkromných životov v online prostredí. Práve online reklama tak dokáže priniesť mnoho výhod aj v segmentoch, kde sa klasická inzercia ukáže ako zbytočná. Inzerenti a marketingoví špecialisti sa však zhodujú na tom, že obyčajná nepozornosť môže efektívnosť a účinnosť takejto reklamy skomplikovať.
Ako sa vyvarovať problémom s online reklamou? Na prvý pohľad nejde o nič zložité, no digitálny svet v sebe skrýva mnoho otáznikov. Online reklama niekedy môže byť spracovaná pútavo a kvalitne, no zlé cielenie jej potenciál úplne potopí.
Výhody online reklamy
- Cielenie na konkrétne publikum
Reklamu môžete presne zacieliť a jej zobrazenie vyfiltrovať podľa veku, lokality, jazyka či záujmov potencionálnych zákazníkov. Vaša reklama tak môže byť úspešná a priniesť zisk aj pri minimálnych finančných nákladoch. Pri online reklame si môžete nastaviť presný čas reklamy či rozpočet na konkrétne dni. Ak teda vlastníte reštauráciu, ktorá je cez víkend zatvorená, môžete nechať reklamu aktívnu len počas pracovných dni. Sledovať viete tiež to, koľko návštevníkov na vašu stránku zavítalo vďaka online reklame, odkiaľ prišli a ako dlho na vašej stránke zotrvali.
- Nízka cena
Cena online reklamy je stále výrazne nižšia, než inzercia v offline priestore. Jediné, čo potrebujete, je kvalitná webová stránka, na ktorú bude reklama odkazovať. Ak ešte vlastnú internetovú stránku, e-shop či blog nemáte, môžete si ho jednoducho a úplne bezplatne založiť napríklad cez Webnode. Pre tých náročnejších je k dispozícii jeden z prémiových balíkov, ktoré ponúkajú rozšírené úložisko, vlastnú doménu či e-mailové schránky.
- Výber pre každého
Online reklama ponúka oveľa širšie spektrum možností ako tradičná inzercia. Môžete využiť bannerovú reklamu, zasielanie newsletterov, influencerov, prípadne inzerciu v online médiách či reklamu na Youtube. Využiť v online svete môžete veľmi efektívne tiež QR kód.
Nevýhody online reklamy
- Prísne pravidlá
V online svete je nutné dodržať niekoľko pravidiel. Inzerent častokrát ani nemusí vedieť, že koná nelegálne, čo sa mu môže vypomstiť zablokovaním reklamného účtu, či prípadnou pokutou. Veľmi dôležité je tiež dodržiavať zákony ohľadom súkromia a zberu dát užívateľov a uchovávať všetky získané údaje tak, aby sa k nim nedostala tretia strana.
- Obmedzený počet znakov
Menej je niekedy viac a v prípade online reklám to platí dvojnásobne. Užívatelia internetu žijú rýchlym životom a na dlhé haldy textu čas ani chuť nemajú. Preto je dôležité, aby bola vaša reklama pútava a zákazníka v konkurencii iných elementov zaujala už po prvých sekundách.
- Klesajúci záujem
Vo všeobecnosti platí, že reklamný zásah klesá. Mnoho ľudí dnes reklamy zámerne ignoruje, prípadne využíva prehliadač, ktorý ich zobrazenie blokuje. Aj preto je dôležité zistiť, aká forma online reklamy funguje vo vašom prípade najlepšie a vybrať si tú najefektívnejšiu.
Zdroj foto: Webnode