V hlavnej úlohe: Delia Lachance, zakladateľka spoločnosti Westwing

Dlhé roky pracovala Delia ako redaktorka prestížnych magazínov Elle a Elle Decoration v Nemecku. Zlomovým v jej kariére sa stal rok 2011, keď si vo svojich 26 rokoch trúfla na niečo skutočne odvážne – založila spoločnosť Westwing. Internetový predaj štýlového bytového zariadenia a dekorácií s výraznou zľavou si okamžite získal srdcia miliónov užívateľov. Úspech na seba nenechal dlho čakať a aj preto dnes hovoríme o tejto firme ako o lídrovi v e-commerce predaji interiérového nábytku a doplnkov na svetovom trhu. Prečítajte si, ako sa to celé začalo a prečo prijať odvážne rozhodnutie je občas tou najlepšou cestou, ktorou sa v živote vydať. 

Ako ste prišli na myšlienku založiť Westwing? Bol tento nápad spontánny alebo išlo o dobre premyslený proces?

Nápad vytvoriť Westwing sa objavil, keď som ešte pracovala ako redaktorka nemeckého časopisu Elle a Elle Decoration. Už predtým som študovala módnu žurnalistiku v Mníchove, pretože som milovala písanie a dizajn bol vždy mojou vášňou. Ako novinárka som bola vždy obklopená vzrušujúcimi interiérovými značkami a výrobkami, ale nikde som ich nemohla nájsť online. Jediné webové stránky, ktoré v tom čase predávali produkty do interiérov, boli dosť škaredé a plné obrovských červených bannerov so zľavami. Moja ponuka bola iná, inšpiratívna, emotívna, plná pozitivity. Chýbalo miesto so štýlovými a cenovo dostupnými interiérovými doplnkami online. Takto sa zrodil nápad založiť Westwing.

Hovoríte, že už počas štúdia ste mali blízko k móde a dizajnu. Kedy sa u Vás prejavila vášeň k interiérom?  

Už v detstve. Veľmi ma ovplyvnila moja mama, ktorá pre našu rodinu vytvorila krásny domov. Vtedy sa zrodila moja láska k interiéru. Pamätám si, že moja mama vždy vynakladala veľké úsilie na vytvorenie útulného, pekného domu pre našu rodinu a venovala veľkú pozornosť malým detailom. Napríklad na našom jedálenskom stole boli vždy čerstvé kvety. To na mne skutočne zanechalo stopy. Vždy som bola veľmi dievčenská, rada som sa pekne obliekala a tá vášeň pre módu a dizajn mi zostala.

Ako vznikol názov Westwing? Skrýva sa za týmto označením nejaká pointa?

Pôvodne som chcela pomenovať spoločnosť „Portobello Home“ – po slávnom trhu Portobello v Londýne, kde môžete nájsť krásne veci. Nepodarilo sa nám však zaregistrovať doménu a ochrannú známku. Objaviť niečo lepšie bolo naozaj veľmi ťažké. Jedného dňa som si povedala, že neodídem z kancelárie, kým nenájdem názov, ktorý sa mi bude páčiť a bude môcť získať ochrannú známku a dizajn loga. Premýšľala som o názve oblasti, v ktorej sa vtedy v Mníchove naša kancelária nachádzala, nazývanej Westend. Začala som sa hrať so slovom „West“ a zrazu mi napadlo slovíčko Westwing – krásne krídlo domu alebo hradu, ktoré je osvetlené slnečným svetlom. Zdalo sa mi to ako perfektné meno, pretože je zrozumiteľné, vysloviteľné vo viacerých jazykoch a znie vznešenejšie ako len názov značky na jednej z webových stránok. V názve som navyše chcela mať prvok home & living a nepáčili sa mi príliš dlhé názvy – každý obchodník predsa chce, aby si zákazník značku okamžite zapamätal.

Westwing predstavuje skutočný raj bytového zariadenia a dekorácií. Podľa čoho vyberáte tovar, ktorý sa v ňom objaví? Odkiaľ získavate nové podnety a inšpiráciu?

Ďakujem krásne. Som veľmi rada, že to počujem. Máme mimoriadne šikovný tvorivý tím, ktorý cestuje na všetky významné nábytkárske veľtrhy a výstavy na svete a sleduje najnovšie trendy. Okrem toho som pevne presvedčená, že inšpirácia je všade (túto frázu máme dokonca ako neónový nápis v kancelárii). Či už ide o iné oblasti dizajnu, ako je móda, alebo o krásne miesta, ktoré objavujete pri cestovaní. Celá táto inšpirácia je potom v našej ponuke, ktorú starostlivo získavajú a vyberajú naši kreatívni riaditelia a naše nákupné tímy.

Westwing pôsobí na slovenskom trhu od roku 2016 a každodenne inšpiruje zákazníkov prostredníctvom tematických kampaní, ktoré trvajú niekoľko dní. Dnes (30. 07. 2019) spoločnosť uviedla na slovenský trh novú platformu WestwingNow.sk, ktorá vo svojej ponuke bude mať stály sortiment výrobkov. Ako vznikol tento nápad?

Westwing je skutočne medzinárodná spoločnosť, a preto chceme všetkým našim zákazníkom na všetkých trhoch poskytnúť prístup do celého sveta Westwing. WestwingNow je už k dispozícii na trhoch, na ktoré sme vstúpili v skoršej fáze. Bolo teda prirodzeným krokom ponúknuť stály výber produktov WestwingNow aj na Slovensku. Na tomto trhu máme veľmi lojálnych zákazníkov, tak sme neskutočne radi, že pre nich otvoríme ďalšiu platformu, ktorá bude zahŕňať úžasný výber produktov WestwingNow vrátane kúskov z našej vlastnej Westwing Collection, ktoré budú stále k dispozícii.

Je o Vás známe, že ste veľkou milovníčkou cestovania. Čo vo Vás evokuje pocit domova, aj keď ste od neho ďaleko?

Na niektoré miesta sa často vraciam a stali sa už pre mňa takými rekreačnými druhými domovmi. Napríklad Ibiza je pre mňa ozajstnou srdcovkou. Milujem uvoľnenú atmosféru ostrova a nádherné svetlé farby. Je to tiež miesto, kde som sa zasnúbila a mala svadbu, takže je to určite miesto na dovolenku s pocitom útulného domova.

Čo pre Vás znamená (šťastný) domov?

Najmä v týchto rýchlo sa meniacich časoch, v ktorých žijeme, je domov viac ako akékoľvek iné miesto, tou oázou, kde sa môžete cítiť bezpečne a pokojne, uvoľniť sa a oddýchnuť si. Tu trávite čas so svojimi blízkymi – či už s partnerom, rodinou, alebo priateľmi. Vždy rada hovorím, že ak milujete svoj domov, tá láska sa k vám vráti. Ak chcete mať šťastný domov, urobte z neho miesto, ktoré odráža všetky veci, ktoré máte radi a ktoré vás robia šťastnými.

Aký je Váš najobľúbenejší kus nábytku? Existuje vo všeobecnosti nejaký kľúčový kúsok, ktorý by nemal chýbať v žiadnom byte?

Absolútne milujem mramorový stôl Lesley z našej Westwing Collection, ktorý je k dispozícii vo forme konferenčného stolíka vo väčších a menších veľkostiach, v čiernom a bielom mramore. Je neuveriteľne všestranný a v podstate sa zmestí do každej miestnosti v byte. Nedávno sme s ním urobili výbornú štylizáciu a ukázali jeho univerzálnosť, a dokonca sme ho naaranžovali ako minibar alebo kúpeľňovú poličku. Je to „must have“, ktorého štylizáciu môžete neustále meniť, ako sa vám páči.

Aké doplnky vo svojom byte najviac milujete?

Momentálne som celý svoj byt v Mníchove zrekonštruovala. Išla som do veľmi svetlej farebnej schémy s množstvom bielych a béžových odtieňov. Na steny v mojej obývačke a jedálni som pridala niekoľko úžasných grafík, ktoré vytvárajú veľmi moderný look. Pretože milujem kvety, na stoly a police som pridala veľa krásnych váz, pričom vedľa kozubu som dala tie väčšie. Zrkadlá vždy rozjasnia miestnosť a veľa ich nájdete aj v našej Westwing Collection. Sú to presne tie modely, ktoré som umiestnila do svojich oboch bytov v Mníchove a Montreale.

Ako vyzerá Váš bežný pracovný deň?

V pracovný deň v Mníchove vstávam zvyčajne o 7:30, dám si čierne espresso, vyvenčím svoju fenku Lolu a potom idem do kancelárie. Väčšina z týchto dní je plná stretnutí s výkonným tímom, mojím kreatívnym tímom atď. Zvyčajne odchádzam z kancelárie okolo ôsmej, idem domov, večeriam a potom čas využívam na vyhľadávanie, čítanie a správu e-mailov.

Čo je na vašej práci najkrajšie a čo sa Vám, naopak, páči najmenej?

Vybrala som si prácu, ktorú naozaj milujem a najlepšie dni sú tie, ktoré trávim so svojím kreatívnym tímom, pri brainstormingoch a hľadaní nápadov pre našu Westwing Collection. Kreatívna časť je tou, ktorú najviac milujem. Nie som človek, ktorý rád pracuje s číslami, a hoci tabuľky v exceli sú neoddeliteľnou súčasťou tejto práce, nie som z toho príliš nadšená.

Čo Vás robí šťastnou?

Byť s mojou rodinou a priateľmi. Čím menej času mám, tým viac si cením čas strávený s ľuďmi, ktorých milujem. To mi vždy dáva veľa energie.

Máte nejaké konkrétne plány a ciele do budúcnosti, či už s firmou, alebo so svojím životom?

V súčasnosti sa veľmi sústreďujem na našu vlastnú Westwing Collection. Odkedy sme v roku 2011 začali s Westwing, vždy bolo mojím snom mať svoju vlastnú kolekciu. Teraz už pracujeme na našej tretej a štvrtej sezónnej kolekcii. Ďalšou témou, ktorá ma veľmi zaujíma, sú všetky technické inovácie, ktoré integrujeme do našich webových stránok a aplikácií. S AR si teraz môžete navrhnúť niektoré svoje obľúbené predmety do svojej obývačky. V našom pláne je veľa vecí, na vývoji ktorých naši zamestnanci pracujú.

Zdroj foto: archív Westwing.sk