Spokojnosť zamestnancov už dávno nie je len o plate

Spokojnosť zamestnancov by mala byť jedným z hlavných cieľov každého zamestnávateľa. V prvom rade však zamestnávateľ musí vedieť, čo jeho zamestnanci chcú. Spokojnosť zamestnancov totiž už dávno nie je len o výške platu.

Každá generácia má vlastné potreby

Požiadavky a predstavy zamestnancov o ideálnej práci sa menia (okrem iného aj) každou novou generáciou. Každá generácia má totiž iné požiadavky a k vlastnej spokojnosti potrebuje niečo iné. Už to nie je len o spomínanej výške a rýchlom spracovaní miezd. A dokonca to už nie je ani len o pár benefitoch. Čo teda požadujú zamestnanci v súčasnosti?

Extra dôraz na zdravie vrátane psychického

Vo veľkej miere v súčasnosti zamestnanci požadujú, aby ich zamestnávatelia dbali o zdravie a celkovú pohodu na pracoviskách. Nemyslíme to však len v rámci zákonných povinností týkajúcich sa BOZP.

Ide aj o to, ako je zo zamestnancami zaobchádzané. Požadovaný je extra dôraz na fyzické zdravie (a nielen to, čo firma zo zákona musí robiť), ale opomenuté nie je ani psychické zdravie. Zamestnávatelia by sa preto mali snažiť, aby pracovné prostredie v ich firmách nebolo stresujúce.

Flexibilné možnosti práce

V súčasnosti si zamestnanci veľa zakladajú aj na flexibilite pracovného času a možnosti (pri profesiách, ktoré to umožňujú) využívať (aspoň čiastočne) prácu z domu. Zamestnávatelia by im tak mali zabezpečiť podmienky pre možnú prácu z domu a tiež dôverovať svojim zamestnancom, že dokážu efektívne pracovať aj bez toho, aby boli skoro ráno „nastúpení“ na firme.

Zdroj foto: dusanpetkovic / freepik.com

Mohlo by sa Vám páčiť