„Nech žije remeslo“, hovorí Marta Suchodolska, kreatívna riaditeľka Westwing CEE

Japonský trend wabi-sabi dobyl rok 2020. Nádhera predmetov v štýle wabi-sabi spočíva v ich nedokonalosti. Wabi – znamená jednoduchosť, sabi – krásu, ktorá vyplýva z plynutia času. Interiér v štýle wabi-sabi má byť rovnaký ako my – ďaleko od dokonalosti, meniaci sa v priebehu rokov. Základom sú prírodné materiály – drevo, betón alebo bavlna, ktoré sú doplnené jednoduchou keramikou – hovorí Marta Suchodolska, kreatívna riaditeľka Westwing CEE.    

Pod pojmom remeselné umenie si veľa z nás predstavuje najmä ľudovú tvorbu. Súčasné vnímanie tejto oblasti je však oveľa širšie. Ak dnes hovoríme o remeselnom spracovaní, máme na mysli rekonštruované predmety s neobvyklými, nepravidelnými tvarmi, zlátením alebo originálnym vzorom. Všetko je vytvorené s ohľadom na tie najmenšie detaily, kde náhoda nie je úplne neočakávaná a zub času je milé vítaný.

"Nech žije remeslo", hovorí Marta Suchodolska, kreatívna riaditeľka Westwing CEE

Kedysi nerovnomerne tvarovaný tanier alebo pohár by sme považovali za chybný – pokiaľ čo dnes, môžeme sa nechať viesť týmto japonským štýlom a oceniť jeho jedinečnosť a krásu – kvintesencie ručne vyrobených predmetov. Počiatočná predstava o vzhľade je len malou časťou celej ručné tvorby a hry s tvarom, vďaka ktorej je každý z konečných prvkov odlišný a tým úplne jedinečný.    

"Nech žije remeslo", hovorí Marta Suchodolska, kreatívna riaditeľka Westwing CEE

Pri diskusii o remeselnom umení je nemožné si nespomenúť na realitu posledných mesiacov, vďaka ktorej sme si viac začali vážiť to, čo je lokálne. Slovenský dizajn a remeselné spracovanie si udržujú vysokú svetovú úroveň. Stačí sa len rozhliadnuť – sklo, porcelán, ručne vyrábaná keramika, drevený nábytok – to všetko možno nájsť v lokálnych dielňach. Možno je jedna z nich hneď za rohom Vášho domu? 

"Nech žije remeslo", hovorí Marta Suchodolska, kreatívna riaditeľka Westwing CEE

V spoločnosti Westwing k remeslu tiež pristupujeme s úctou a rešpektom – vďaka rozsiahlej sieti kontaktov sa dostávame k malým firmám a rodinným dielňam v celej Európe, vďaka ktorým si môžu zákazníci ľahko získať neobvyklé predmety, napr. z Talianska alebo Španielska a tešiť sa nimi aj vo vlastných domovoch. 

Zdroj foto: WestwingNow.sk