Mať vlastný hotel, obzvlášť v nejakej turisticky významnej lokalite, to je lákavá predstava. Ako to však býva s podnikaním v akomkoľvek segmente, realita nie je tak ružová, ak predstavy mnohých nezainteresovaných ľudí.
Konkurenciu predbehnete len tak, že sa budete zlepšovať
Okrem toho, že vo veľa prípadoch je potrebné vyrovnať sa so „sezónnosťou“ takéhoto biznisu, ktorá ovplyvňuje ekonomickú situáciu hotela, treba riešiť aj to, čo v podstate v každej oblasti, v ktorej je možné podnikať: konkurenciu.
Mať hotel v turisticky významnej lokalite totiž (okrem iného) znamená, že budete mať vážnu konkurenciu v podobe konkurenčných ubytovacích zariadení. Ako v tomto konkurenčnom boji obstáť? Jedine neustálym posúvaním sa vpred.
Zlepšovať treba nielen služby, ale aj vybavenie hotela. To má veľakrát vplyv na komfort samotných hostí. Napríklad nové sedačky na mieru návštevníci určite ocenia. Sú však aj rekonštrukcie, ktoré sa dokážu (po finančnej stránke) vrátiť o niečo priamejšie, napríklad v podobe nižších prevádzkových nákladov.
Niektoré rekonštrukcie majú aj veľký ekonomický význam
Takouto rekonštrukciou je aj výmena starého osvetlenia za moderné LED osvetlenie hotelov. To dodá každému hotelu moderný vzhľad a oveľa lepšie ho „rozsvieti“. V izbách, či apartmánoch potom môžu byť svietidlá, ktorých intenzitu svietenia a teplotu svetla si budú môcť hostia nastaviť podľa svojho vkusu.
Poďme však k spomínanému šetreniu. Výhodou LED osvetlenia je, že v porovnaní so staršími typmi je výrazne úspornejšie. V závislosti od konkrétneho projektu a aj stavu, v akom bolo osvetlenie hotela pred rekonštrukciou, je možné s novým LED osvetlením dosiahnuť úsporu až 60 % a návratnosť len 3 roky. Rozhodne tak ide o investíciu, ktorú by žiadna majiteľka hotela nemala odkladať.
Zdroj obrázka: Mangostar / Stock.adobe.com