Ešte pred pár rokmi bola udržateľnosť v podnikaní vnímaná len ako „pridaná hodnota“. Dnes sa z nej stáva prirodzená súčasť zodpovedného podnikania. Čoraz viac firiem totiž chápe potrebu zodpovedného prístupu k nášmu životnému prostrediu a aj to, že takýto prístup môže ísť ruka v ruke s ekonomickým rastom. A udržateľnosť má reálny vplyv aj na reputáciu firmy a jej vzťah so zákazníkmi.

Aj malé kroky môžu smerovať k väčšej udržateľnosti
Udržateľné podnikanie nie je len o veľkých ekologických projektoch. A rovnako tak nie je len doménou veľkých korporácií. Menšie podniky dokážu byť pri zavádzaní rôznych zmien na ceste k väčšej udržateľnosti dokonca flexibilnejšie.
Každá firma si môže nastaviť vlastné pravidlá, ktoré ju priblížia k udržateľnému fungovaniu. Môže ísť napr. o efektívnejšie využívanie energií, znižovanie množstva produkovaného odpadu, používanie ekologickejších obalov, optimalizáciu prepravy, či podporu lokálnych dodávateľov. A ak chce firma robiť systémovejšie zmeny, môže napr. do svojho podnikania aplikovať ISO 14001 normu.
Zákazníci si všímajú viac, než si myslíte
V súčasnosti si zákazníci na firmách všímajú viac ako v minulosti. Už im nejde len o samotné produkty alebo služby, ktoré firma ponúka, ale aj o to, ako firma pôsobí navonok. A tým nemyslíme „len“ pútavý vlastný web a celkovú prezentáciu (aj keď taktiež ide o veľmi dôležité veci).
Udržateľný prístup pomáha firmám budovať odlišný typ dôvery. Keď totiž zákazník cíti, že značke záleží na viac než len na zisku, stáva sa lojálnejším. A práve táto lojalita má pre podnik dlhodobú hodnotu. Nehovoriac o tom, že takýto zákazník je ochotný si aj priplatiť. Udržateľnosť sa tak môže stať aj konkurenčnou výhodou.
Zdroj foto: pe_jo / freepik.com