Popredný svetový výrobca perlivej vody SodaStream ohlásil v septembri minulého roka komplexný repozicioning. Ten nadväzuje na digitálnu transformáciu a spotrebiteľsky orientovanú stratégiu, ktorú zahájil pred troma rokmi. Značka pritom stavila predovšetkým na rastúci záujem spotrebiteľov o dizajn, inovácie, mixológiu a užívateľský komfort. Ako odpoveď na stále markantnejší trend domácej prípravy čerstvej perlivej vody aj dopyt po dostupnejších prémiových produktoch prináša SodaStream komplexný redizajn svojej vizuálnej identity, komunikácie aj produktového portfólia. Pre slovenských zákazníkov bude v tomto smere prelomový práve rok 2023.
Jadrom nového pozicioningu značky je výzva „Push for Better“, inšpirovaná stisnutím tlačidla na prístroji na výrobu perlivej vody SodaStream. Jednoduchý úkon tak symbolizuje spustenie „reťazovej reakcie“ pozitívnych zmien – tak pre spotrebiteľov, ako aj pre planétu.
Súčasťou novej vizuálnej identity značky je tiež nový ikonický symbol. Tvoria ho dve vzájomne prepojené kvapky vody, usporiadané do formácie jin a jang, znázorňujúce rovnováhu a harmóniu a zároveň pripomínajúce planétu. Dizajn vytvára charakteristické písmeno „S“, ktoré symbolizuje značku. Nová paleta farieb SodaStream je inšpirovaná prírodou a reprezentuje dlhodobý záväzok spoločnosti robiť viac pre planétu. Základnými farbami značky sú po novom svieža modrá, tmavomodrá a piesková, evokujúce čistotu a sviežosť vody a jas piesku.
Ekosystém SodaStream chce zákazníkom prostredníctvom inovácií, dôrazu na kvalitu a moderného dizajnu ponúknuť ešte intenzívnejšiu používateľskú skúsenosť. Nová vizuálna identita spoločnosti je teraz viditeľná na všetkých digitálnych rozhraniach, vrátane webových stránok, sociálnych médií a ďalších platforiem. „Naša nová stratégia ‚Push for Better’ so sprievodnými vizuálnymi elementmi je ďalším míľnikom na ceste, ktorou sa spoločnosť SodaStream snaží dosiahnuť zásadné zmeny v prístupe k nápojom. Táto cesta predstavuje revolúciu v globálnom nápojovom priemysle,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti SodaStream Eyal Shohat a dodal: „Ako odborníci na prípravu perlivých nápojov sme nadšení, že môžeme našim spotrebiteľom sprostredkovať výnimočnú užívateľskú skúsenosť, komfort aj lepšiu kvalitu života, ktorá s domácou prípravou perlivých nápojov úzko súvisí. Používaním prístrojov SodaStream majú naši spotrebitelia možnosť robiť niečo, čo prospieva im aj našej planéte.“
Pre slovenských zákazníkov značky SodaStream by mal byť práve rok 2023 doslova prelomovým. „Od mája 2023 budú na náš trh postupne uvádzané produkty z novej prémiovej rady výrobkov SodaStream Collection,“ avizuje Attila Forgon, country manager značky SodaStream na Slovensku, a pokračuje: „Sme hrdí na to, že prístroj na výrobu perlivej vody SodaStream dnes používa čoraz viac slovenských domácností. Verím, že naša filozofia, ktorá bude teraz ešte atraktívnejšia aj vizuálne, inšpiruje k prechodu na domácu prípravu perlivej vody mnoho ďalších.“
Spoločnosť SodaStream spolupracovala na vytvorení a realizácii novej vizuálnej identity značky s londýnskou kreatívnou agentúrou Pearl Fischer, ktorá sa zaoberá dizajnom a brandingom, a tiež s Eitanom Cohenom, kreatívnym poradcom firmy SodaStream. „Na naše partnerstvo so spoločnosťou SodaStream sme veľmi hrdí. Bol to skvelý proces od identifikácie príležitostí cez vývoj a optimalizáciu kľúčových aktív značky SodaStream až po zaistenie toho, aby každý aspekt nového dizajnu značky aktivoval jej priekopnícky prístup k rozprúdeniu zmien,“ uviedli Eitan Cohen a David Jenkinson, desing & experience partneri v spoločnosti Pearl Fischer. „Je to vzrušujúca ďalšia kapitola pre SodaStream a tešíme sa, až sa tento odvážny a pôsobivý nový dizajn dostane na pulty obchodov.“
Zdroj foto: SodaStream